Kultuuritegevuse korraldamise muutmine Saku vallas

SAKU VALLAVOLIKOGU

OTSUSE EELNÕU

Otsus võetakse vastu kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 34 ja § 35 lõike 2 alusel.

1. Korraldada ümber Saku vallas pakutavate kultuuriteenuste koordineerimine järgmiselt:

1.1. Moodustada Saku Valla Kultuurinõukogu.

1.2. Viia Saku vallas ühtse kultuuripoliitika kujundamine ja kultuuriteenuste pakkumise koordineerimine kultuurinõukogu pädevusse.

1.3. Saku vallavalitsusel tagada Saku Valla Kultuurinõukogu põhikirja koostamine ja esitamine volikogule kinnitamiseks ühe kuu jooksul arvates käesoleva otsuse vastuvõtmisest.

2. Otsuse peale on õigus esitada vaie Saku Vallavolikogule 30 päeva jooksul arvates päevast, millal haldusakt või toiming teatavaks sai või esitada kaebus Tallinna Halduskohtule haldusmenetluse seadustiku §-s 46 ettenähtud tähtajal

3. Otsus jõustub teatavakstegemisest

Jaan Plado / allkiri/

Henrik Raave /allkiri/

Ivar Raig /allkiri/

Marianne Rande /allkiri/

Hasso Uuetoa /allkiri/

21. märts 2019.a.

 

SELETUSKIRI

Saku Vallavolikogu otsuse „Kultuuritegevuse korralduse muutmine Saku vallas“ juurde

Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (KOKS) § 6 lõige 2 ütleb, et Omavalitsusüksuse ülesanne on korraldada antud vallas või linnas koolieelsete lasteasutuste, põhikoolide, gümnaasiumide ja huvikoolide, raamatukogude, rahvamajade, muuseumide, spordibaaside, turva- ja hooldekodude, tervishoiuasutuste ning teiste kohalike asutuste ülalpidamist, juhul kui need on omavalitsusüksuse omanduses.

Saku vallas tegutseb peamiselt kaks kultuuri – ja huvitegevuse teenuseid pakkuvat asutust. Need on Saku Huvikeskus ja Kiisa Rahvamaja. Lisaks nendele pakuvad kultuuriteenuseid ka Saku Mõis, Üksnurme Reheküün, Saku Õlletehas, mitmed teised asutused ning kodanikuühendused.

Saku Huvikeskus ja Kiisa Rahvamaja poolt pakutavad kultuuri- ja huvitegevusteenused vastavad vallaelanike soovidele ja huvidele. Seda nii laste kui täiskasvanute vajadusi, samuti ka erinevaid külaseltside, allasutuste ja ettevõtjatega koostöös läbi viidud projekte silmas pidades (suvised suurüritused (jaanipeod, augustfest jt) mõisapeod- ja kontserdid, laadad, ülevallaline mälumäng ja lauluvõistlused, ühiskontserdid ja muud valla jaoks olulised suursündmused). Materiaalsete vahendite, meeskondliku ressursi ja loomingulise potentsiaali ühiskasutamine ei ole täna probleemikohaks, seda võivad kinnitada kõik nende asutuste senised koostööpartnerid. Valla suuremad kultuuri- ja huvitööasutused on siiani töötanud laitmatult ja sellest tulenevalt puudub vajadus nende koondamiseks ühe uue asutuse alla.

Võimalikku ühendamist planeerides ei ole hinnatud olukorda tervikuna, ega arvestata sellega, milliseks võib kujuneda ühendamise tegelik mõju piirkondlikule kultuuri-, huvitegevus- ning huviharidusteenuste mitmekesisuse ja kättesaadavuse säilimisele ja edasistele arenguvõimalustele.

Selliste olulise mõjuga muudatuse kavandamisel vajab valla kultuurielu tervikuna paremat suunamist ja koordineerimist, mis peaks alguse saama valla juhtimise tasandilt, et kujuneks terviklik (mitte ainult kahe asutuse põhine) kultuuriidentiteet ning kultuuripoliitika.

Selle saavutamiseks tuleb välja töötada Saku valla kultuuri arengukava ja kultuuripoliitika põhialused, mis määratleks põhimõtted kultuurielu korraldamiseks, kultuuriasutuste rahastamiseks ning muude kultuuri- ja huvitegevusteenuste arendamiseks ning toetamiseks.

Saku valla kultuuripoliitika väljatöötamise ning kultuuri-ja huviteenuste pakkumise paremaks koordineerimiseks moodustatakse Saku valla peamistest kultuuri- ja huvitööasutuste juhtidest, kultuuriteenuseid pakkuvate organisatsioonide esindajatest ja vallavanemast Saku Valla Kultuurinõukogu. Kultuurinõukogu tuvastab arendamist vajavad valdkonnad ja töötab välja valdkonnaülesed arendamise protsessid. Analüüsib ja teeb ettepanekuid elluviimiseks.

Nõukogu hakkab tööle vastava põhikirja alusel, mis töötatakse välja kõigi huvitatud osapoolte osavõtul ühe kuu jooksul ja esitatakse volikogule kinnitamiseks.

Saku Vallavalitsuse töötajate tööülesannetes tehakse nõukogu põhikirjaga kooskõlas olevad muutused.

Jaan Plado / allkiri/

Henrik Raave /allkiri/

Ivar Raig /allkiri/

Marianne Rande /allkiri/

Hasso Uuetoa /allkiri/

Liina Hendrikson /allkiri/

This entry was posted in Varia. Bookmark the permalink.